Hej.
Jeps, jeg har en Twitterprofil og nej, jeg har næsten ingen følger, men hvorfor elsker jeg så Twitter? Jo,ser I, på Facebook har man mange venner, alle nogen man kender, ens venner og familie og derfor skal man nøje overveje, hvad man skriver og lægger op, for ikke at gøre en selv til grine. Twitter er anderledes, specielt i Danmark, da Twitter stadig ikke er det helt stor i Danmark. Man kan godt vælge, hvem der skal følge en, men hvis man ikke har slået denne indstilling til, så ved man ikke helt, hvem der følger en. Jeg har kun 15 følger og 5 af dem er mine veninder, så de kender mig rigtig godt. Twitter er, hvor man kan være utrolig kreativ og humortisk, men samtidig alvorlig. Du bestemmer selv. Samtidig gælder det om, at kunne begrænse dig, da man kun har 140 tegn, at gøre godt med.
Samtidig så skriver jeg på dansk, så det begrænser igen mine tweets og hashtags læsere, da det ikke er ret mange, der kan dansk. Hvis jeg så vil nå ud til hele verdens befolkning, så så skriver jeg mine tweets og hashtags på engelsk. Igen, du bestemmer selv.
Jeg synes, det fedeste ved Twitter er, at jeg kan være kreativ og humortisk, uden at jeg skal tænker over, hvem der læser min tweets. Mine veinder og jeg har en indbrydes humor på Twitter og hvis vi begyndte på det på Facebook, så ville folk komme med mærkelige kommentarer, men på Twitter kan vi have vores humor i fred.
En god måde, at være kreativ på er, at lave hashtags. Jeg ved snart ikke, hvor mange forskellige originale hashtags, som jeg har lavet på Twitter. Jeg elsker også live tweeting. Live tweeting er, hvor man tweeter under en udsendelse eller tv-serie, med det hashtag, som hører til programmet. Jeg synes, at det er 100 gange sjovere, at følge live tweeting under et program, da folk er utrolig kreative og humortiske med deres tweets og det gør, at programmet lige pludselig bliver meget sjovere.
En ting, son jeg har gjort eller opfundet på Twitter er, dagen mand. Dagens mand er, hvor jeg tweeter et billede med en beskrivelse af manden, hvor jeg skriver, hvorfor lige denne mand er valgt som dagens mand. Jeg elsker min opfindelse, min dagens mand, det giver mig noget at tænke over og forberede mig på i hverdagen, en lille ekstra ting, som jeg kan gå op i. Samtidig har jeg nu også en Twitterprofil fyldt med billeder af lækker mænd; hvilket ikke er helt dårligt :-)
Det sidste, som jeg synes er fedt ved Twitter er, at man kan følge de kendte. Jeg ved godt, at det kan man også på Facebook, men jeg synes, at man kommer tættere på dem på Twitter, Man kan tagge dem i et tweet og nogle gange så svare de ret faktisk på ens tweet, retweeter ens tweet eller fortrækker ens tweet. Det er sket for mig et par gange og det for mig til at føle, at jeg hænger ud med de kendte :-)
Jeg kan kun opfordre alle til at få en Twitterprofil :-)
Kys, Knus, Kram og Bank
Ane
Ingen kommentarer:
Send en kommentar