søndag den 24. maj 2015

Sådan ser lykken ud


Forfatter: Jennifer E. Smith
Title: Sådan ser lykken ud
Forlag: Høst & Søn

Hej.
For et par måneder siden vandt jeg et anmelder eksemplar af ungdomsbogen Sådan ser lykken ud af forfatteren Jennifer E. Smith fra plusbog.dk. Derfor vil jeg gerne skrive min mening om bogen. 

Bogen handler om:
Hvis skæbnen sendte dig en mail, ville du så svare?

Tænk, hvis du fik en mail - og den viste sig at være fra tidens hotteste hollywoodstjerne ... Det er lidt det, der sker for Ellie O'Neill, da hun ved en fejl modtager en mail fra GDL824@yahoo.com, som spørger, om hun vil lufte hans kæledyrs-gris. Det bliver starten på en intens og sjov emailkorrespondance, hvor de to 17-årige betror hinanden stort set alt, bortset fra deres navne og baggrund. Bag GDL824 gemmer sig nemlig hollywoodstjernen Graham Larkin, og da det går op for ham, at Ellies lille by vil udgøre den perfekte location for hans nyeste film, beslutter han sig for at opsøge hende i virkeligheden. Dette bliver starten på en masse romantiske forviklinger. For kan en stjerne som Graham virkelig få et forhold med en helt almindelig pige til at fungere? Og hvorfor er det, at Ellie for enhver pris vil holdes ude af mediernes søgelys?

Det var en ret sød ungdomsbog, som passer perfekt til ens sommerferie læsning. Den er let læslig og spreder en let genkendelig varm følelse, som man får, når kommer til at tænke på ens første store forelskelse. Den gør en i godt humør og man kommer i god stemning, når man læser den. Det er dog ikke verdens bedste ungdomsbog, som jeg har læst. Plottet i bogen er lidt nem at gætte sig til og man ved næsten også hvad den ender med, når man går i gang med at læse. Dog kommer der et par overrasker ind imellem, som gør at bogen ikke bliver kedelig. Jeg kan anbefale at man læser den, hvis man søger en god sommervarm ungdomsbog om den første forelskelse. 

Bogen får:
AAAA

Knus Ane

søndag den 1. marts 2015

Hvorfor jeg elsker Twitter + dagens mand

Hej.
Jeps, jeg har en Twitterprofil og nej, jeg har næsten ingen følger, men hvorfor elsker jeg så Twitter? Jo,ser I, på Facebook har man mange venner, alle nogen man kender, ens venner og familie og derfor skal man nøje overveje, hvad man skriver og lægger op, for ikke at gøre en selv til grine. Twitter er anderledes, specielt i Danmark, da Twitter stadig ikke er det helt stor i Danmark. Man kan godt vælge, hvem der skal følge en, men hvis man ikke har slået denne indstilling til, så ved man ikke helt, hvem der følger en. Jeg har kun 15 følger og 5 af dem er mine veninder, så de kender mig rigtig godt. Twitter er, hvor man kan være utrolig kreativ og humortisk, men samtidig alvorlig. Du bestemmer selv. Samtidig gælder det om, at kunne begrænse dig, da man kun har 140 tegn, at gøre godt med.
Samtidig så skriver jeg på dansk, så det begrænser igen mine tweets og hashtags læsere, da det ikke er ret mange, der kan dansk. Hvis jeg så vil nå ud til hele verdens befolkning, så så skriver jeg mine tweets og hashtags på engelsk. Igen, du bestemmer selv.
Jeg synes, det fedeste ved Twitter er, at jeg kan være kreativ og humortisk, uden at jeg skal tænker over, hvem der læser min tweets. Mine veinder og jeg har en indbrydes humor på Twitter og hvis vi begyndte på det på Facebook, så ville folk komme med mærkelige kommentarer, men på Twitter kan vi have vores humor i fred.
En god måde, at være kreativ på er, at lave hashtags. Jeg ved snart ikke, hvor mange forskellige originale hashtags, som jeg har lavet på Twitter. Jeg elsker også live tweeting. Live tweeting er, hvor man tweeter under en udsendelse eller tv-serie, med det hashtag, som hører til programmet. Jeg synes, at det er 100 gange sjovere, at følge live tweeting under et program, da folk er utrolig kreative og humortiske med deres tweets og det gør, at programmet lige pludselig bliver meget sjovere.
En ting, son jeg har gjort eller opfundet på Twitter er, dagen mand. Dagens mand er, hvor jeg tweeter et billede med en beskrivelse af manden, hvor jeg skriver, hvorfor lige denne mand er valgt som dagens mand. Jeg elsker min opfindelse, min dagens mand, det giver mig noget at tænke over og forberede mig på i hverdagen, en lille ekstra ting, som jeg kan gå op i. Samtidig har jeg nu også en Twitterprofil fyldt med billeder af lækker mænd; hvilket ikke er helt dårligt :-)
Det sidste, som jeg synes er fedt ved Twitter er, at man kan følge de kendte. Jeg ved godt, at det kan man også på Facebook, men jeg synes, at man kommer tættere på dem på Twitter, Man kan tagge dem i et tweet og nogle gange så svare de ret faktisk på ens tweet, retweeter ens tweet eller fortrækker ens tweet. Det er sket for mig et par gange og det for mig til at føle, at jeg hænger ud med de kendte :-)
Jeg kan kun opfordre alle til at få en Twitterprofil :-)

Kys, Knus, Kram og Bank
Ane

tirsdag den 10. februar 2015

4 tv-serier som du bare skal se

Hej.
For mig er tv-serier en stor del af mit liv. Lige så meget som jeg elsker at læse bøger, lige så meget elsker jeg at se tv-serier eller film. Efter en lang dag i skolen, så synes jeg, at noget af det bedste er, at kommer hjem og smide mig i sengen, tænde computeren og give mig til at se en eller anden tv-serie. De får mig til at slappe af.

Jeg ser mange forskellige genre af tv-serier. Jeg ser både drama, krimi, comedy, mystik og romantik og helst en blanding af alle mine favorit genre. Jeg er også ret ligeglad med om en tv-serie er dansk, engelsk, svensk, dansk eller amerikansk, bare indeholdet i tv-serien er godt. For mig er der dog 4 tv-serier, som jeg mener, at man skal have set, før at man stiller træskoene.

Disse er:
- Robin Hood (BBC)
- The Crimson Field (BBC)
- The Musketeers (BBC)
- Our Girl (BBC)

Ps: Jeg ved ikke, hvorfor at de alle er engelske og lavet af BBC. Det må være fordi, at England og BBC er helt fantastiske til at lave gode tv-serier.


Robin Hood:
Hovedpersonen er Robin Hood, der er vendt tilbage til England efter 5 år, hvor han har kæmpet i det helligeland. Her var han en del af kongens hær. Han er chokeret over at finde ud af, at den nye sheriffen af nottingham styre området med jernhånd. Robin er snart gjort fredløs og flygter ud i Sherwood skoven. Her bliver det hans opgave at stjæle fra de rige og give til de fattige sammen med hans mænd. Samtidig handler serien også om Robin Hoods forhold til Lady Marian.

Serien er på 3 sæsoner med 13 episoder i hver sæson.

The Crimson Field:
Kitty Trevelyan forsøger at lægge sine problemer bag sig, da hun slutter sig til to andre piger, som frivillige på et af de travle krigshospitaler i det nordlige Frankrig. På hospitalet  kæmper man en daglig kamp for at lappe mændene sammen og holde krigsmaskine kørerne. Medarbejderantallet er lave, og de frivillige er et desperat behov, men der er nogle, der ser disse kvinder mere som en trussel end en livline. Samtidig møder vi også den flotte Kaptajn Thomas Gillian, som bliver 
 rystet til kernenl, det øjeblik han møder Kitty. Romancer er strengt forbudt på hospitalet og Thomas har aldrig ønsket at blive involveret med nogen overhovedet.

1 sæson, 6 episoder 

The Musketeers:

The Musketeers er en BBC historisk-action drama tv-serie, som er baseret på figurer fra Alexandre Dumas roman De Tre Musketerer. I 1630'ernes Paris, møder man Athos, Aramis og Porthos, som er  højtuddannede musketerer under kaptajn Treville, som der møder d'Artagnan, en dygtig bondedreng, der har et håb om at blive musketer. Serien følger dem, som de kæmper for at beskytte kongen, kærligheden og deres fædreland. 

2 sæsoner, sæson 2 kører nu, sæson 1 indeholder 10 episoder.

Our Girl:
I 2013 lavede BBC en film om Molly Dawes, en underklasse, fattige unge kvinde, der slutter sig til den britiske hær efter at have besluttet at hun sidder fast i sit liv. I spin-off tv-serien følger vi igen Molly Dawes, denne gang under hendes første udsendelse til Afghanistan som medic knyttet til den britisk hær. I tv-serien møder vi også soldaten Dylan Smith "Smurf", som er en af Mollys tidligere one night stands og som har følelser for Molly og holdleder kaptajn James, som Molly bliver forelsket i.

1 film + 1 sæson på 5 episoder 

Jeg har kun en ting at sige, se disse tv-serier, de er din tid hver og du vel ikke fortryde det :-)

Kys, Knus, Kram og Bank
Ane 

mandag den 19. januar 2015

Håndbold, håndbold, håndbold

Hej
Så var der i fredags at VM startede for håndboldherrernes vedkommen og derfor synes jeg, at jeg lige vel skrive et indlæg om min passion for håndbold. 

Jeg har aldrig interesseret mig for sport af nogen art, men i år 2011 skete der noget, som ændrede mit syn på sport. Min forældre så en kamp, som håndboldherrerne spillede ved VM i 2011 og jeg kom ved et tilfælde til at kigge på tv-skærmen, hvor jeg opdagede en bestemt herre i et bestemt mål, det var verdens bedste målmand, Niklas Landin. Siden den dag har jeg fulgt håndboldherrerne i tykt og tyndt. VM, EM, ja alle kamp med håndboldherrerne skal ses, mest i tv'et, men jeg har også været inde og se 3 landskampe indenfor det sidste år. Jeg håber selvfølgelig altid at de vinde guld 😊 Hvorfor ser jeg håndbold, ja hvorfor ikk. De ser alle godt ud og spiller godt, det siger vidst det hele.

Niklas Landin er selvfølgelig min farvoit håndboldspiller, men jeg er efterhånden også begyndt at interessere mig for andre håndboldspiller på landsholdet og jeg synes alle spillerne, som et hold, er et helt unikt hold og det virker som om, at de fungere socialt godt sammen, selvfølgelig inde på banen, men også udenfor banen. Jeg ved også hvad der sker på holdet lige så snart at spiller ligger noget op på de sociale medier, da jeg følger spillerne på alle de sociale medier, som de er på. Jeg fik faktisk en Twitter profil, fordi at mange af spillerne var på Twitter 😊 

Da jeg flyttede til Aalborg, flyttede jeg også til en fed håndboldby. Jeg kommer fra et sted, hvor vi ikke lige har et håndboldhold i den bedste liga, men da jeg flyttede til Aalborg, blev jeg med det samme fan af Aalborg Håndbold, da de har nogle fantatiske spiller, som spiller virkelig godt og jeg har nu fulgt dem i 1,5 år og har været inde at se flere kampe med dem også DM finalen 😊 

Nu er jeg altså både herrehåndbold landshold fan og Aalborg fan 😊 

Kys, knus, kram og bank 
Ane



søndag den 4. januar 2015

Youtubers der giver et godt grin

Hola
For et par måneder siden fandt jeg frem til den skønne verden af youtubers, altså folk, der lever af at lave videoer til youtube. Verden af youtubers er uendelig stor og der er noget for en smag, så være ikke bange, der er også en youtuber for dig.

Jeg fandt ved et tilfælde frem til  LeendaDProductions og jeg faldt for hendes måde at lave videoer på med det samme. Det er også hende, der førte mig videre i youtuber verden, da folk havde spurgt hende om, hvilken youtuber hun selv så og her svarede hun, at hun elskede IISuperwomanII. Superwoman er fantastisk, elsker alle hendes videoer, men jeg er specielt vild med de videoer, hvor hun spiller sine forældre. Det skal siges, at Superwoman er indisk og det er sjovt, at se hvordan hun tolker sin kultur. Mine yndlings videoer fra Superwoman er Nicki Minaj - Anaconda (My parents reaction) og My parents answer your questions  eller how my parents react to someone i'm dating. Hun laver nye videoer hver mandag og torsdag :-) PS. Hun har også lavet Twitterprofiler til hendes forældre.

Andre youtuber, som jeg har set er Connor Franta også være at kigge på, super sød, bare ærligt at han ikke er til det modsatte køn.

Så er der selvfølgelig også Miranda Sings. Her er vi over i den mærkelige del af youtubers og hun er ikke lige min type.

Men udforsk selv youtuber verden og  find frem til dine yndlings youtuber :-)

Knus, kys, kram og bank
Ane

 

Mit elskede immunforsvar

Hola skønne mennesker.
Jeg kan lige så godt starte hårdt ud. Hvem har ikke en elske/hade forhold til sit immunforsvar? Det har jeg ihvertfald. Jeg elsker det, når der en sygdom i omløb og det kan stå imod alt det ulækker sygdom. Jeg hader til gengæld mit immunforsvar, når det besluttet sig for at gå neden om og hjem. Det er som om, at det bare lige pludselig ligger håndklædet i ring og tænker, "Det her orker jeg simplehen ikke mere, sygdom her og sygdom mig der. Jeg har altså også brug for en pause engang imellem, så nu vil jeg lægger mig til at dø, basta". Det er som om, at mit immunforsvar altid skal give op og jammer sig, når jeg beslutter mig for at tage hjem til mine forældre. Så i stedet for, at have det sjovt og hygge mig med mine forældre og lillesøster, som det var planlagt, så kan jeg i stedet for lægge på sofaen og glo genudsendelser hele dagen, mens jeg puster min næse i stykker. Jeg har efterhånden fået en teori om, at mit immunforsvar desværre ikke kan tåle den østjyske luft længere, fordi den er blevet så glad for nordjyske luft. Lige så snart jeg træder ud af toget på Lindholm st. igen, så fejler jeg ikke noget længere. Jeg kan næste hører mit immunforsvar grine af mig, når jeg står af toget og lige så stille sige til mig, "karma is a bitch, baby" og så skrald grine. Lige nu er jeg heller ikke så glad for mit immunforsvar, det valgte nemlig at stå af igen i går, selvom det ikke engang er en måned siden sidste gang. Så nu ligger jeg igen i sengen med endnu en omgang feber og slem forkølelse og for ikke mindre en 10 minutter siden, nøs jeg snot ud over hele min computer, lækkert :-( Tror bare, at jeg vil lægge mig at død nu.

Knus, kys, kram og bank
Ane